Tuesday 11 December 2012

Rindu perasaan saat menikah.. =)

hohoho..
semenjak dah lepas sibuk dari majlisku ni..
ndak sudah terlayan semuanyaa...
hihihi..

saat mcm ni..asyik rindu saat menikah la pulakkk...
rindu saat2 jadi raja sehari gak...hehe
tapi kali ni, nak imbas memori saat nikah seja dulu..
next entry cerita jadi raja la plak yaa...

pada 9 November 2012 (jumaat)
aku telah dinikahkan dengan sang pria..
Muhammad Dzaihann bin Jaffar..

pagi itu...
aku bangun awal..
maklum laa..perasaan tu rasa lain sejaa...
bakal membuka lembaran baru dan bakal masuk ke alam rumahtangga..
^__^

majlis pernikahan kami dijalankan selepas solat jumaat.
so, lepas zohor aku bersiap..
tak la kelam kabut sangat sebab aku simple sejaa..
xmau make up yang over..
and berhias sederhana sahaja..
aku berkeras mau ikut styleku juga..!
hihihi.. because this is my day..! hek3..

macam tak kenal mystyle..
suka yang simple..
but look so nice..
tak mau over...hohoho..
simple but gojess!!

Hampir jam 2 ptg macam tu..
baru kami bergerak dari rumah ke masjid..
aku naik kereta abgku.. vip la katakan..hua3
malangnya aku agak terlewat sikit..
mereka dah ada di sana.. kecuali me!
sorry sangaaat...huhu...

syukur la majlis tetap berjalan dengan lancar juga setelah ketibaanku..
tak la terlampau lambat sangat.. syukur rumah tak jauh dari masjid baru tu..
hohoho

Suasana majlis pernikahan.. 
dua pasang bakal pengantin yang akan dinikahkan..
pasangan kami and pasangan kakak suamiku..
dinikahkan pada hari yang sama..hihihi..

yang agak lucunya kan..
tengokla baju jurunikah kami..
sama kan dengan warna baju nikah kami... xD
hijau juga pilihan hati..
warna islam.. warna favourite nabi ^__^
kalau purple lagi karang ada yang xmau tengok dah..hahaha =p


pada saat2 akan dinikahkan ni..
perasaanku nervouss sgt..
tapi kurasa laaagi nervous bakal suamiku itu..
sebab akan melafazkan akad nikah..hihi..

detik akad nikah..

detik akad nikah ni la perasaanku lain macam..
sebak..gembira.. semua pun ada...
kamu takkan faham perasaan ini, selagi belum menghadapinya =p
sangat tak disangka waktu itu lah jodohku telah sampai..
dialah.. dialah... rupanya selama ini, yang tertulis buatku, di luh mahfuz..
sangat berterima kasih kepada-Nya.. kerana dia.. dialah yang tercipta untukku..

syukuralhamdulillah.. sebab si dia hanya melafazkan akad nikahnya sekali lafaz sahaja..
nampak tenang pada saat itu.. dan aku hampir have a tears mendengarnya!
namun, aku cuba kawal dan dapat mengawalnya..hampir saja aku tewass..hoho..

stay cool ok..hehe
suka sangat2 perasaan mau dinikahkan..
happy! nervouss! kini dah tiba masanyaaa!
sesuatu yang aku xespek pun akan terjadi..
betul la kata orang..kita hanya merancang...hanya Tuhan yang menentukan..
bila..di mana dan dengan siapa..!
dan lagi, setiap yang berlaku pada kita, pasti ada hikmahnyaa... ^__^
ketentuan Tuhan adalah yang terbaik untuk kita!

suami solat sunat selepas nikah..
setelah sah dinikahkan..
si dia yang sudah sah bergelar suamiku..
menunaikan solat sunat...
alhamdulillah..majlis berjalan lancar dengan keizinan-Nya..






lepas akad nikah kat masjid sepatutnya ada salam2 lagi..
aktiviti batal wudhuk..
tapi bapaku xmau di masjid..
mau aktiviti tu dilakukan di rumah juga..
so kami xboleh la batalkan wudhuk lagi tem tu..
tengok laa...saat shooting video pun pegang baju lengannya sejaa..hihihi..

I am Mrs. Dzaihann already...! ^_^
so, sesampainya di rumah..
kami adakan kenduri kesyukuran..
then baru bapaku membawa pengantin lelaki masuk ke dalam bilik..
buat mengikut adat kami and baca doa waktu itu..
baru lah batalkan wudhuk..



ok..begitulah selesainya sebuah majlis yang sangat berharga dalam hidupku..
penat sudah mau menceloteh..
tu yang gambar seja la yang banyak...
supaya kamu dapat feel ini cerita...hahaha...


we got married!! 
semoga masjid yang dibina akan kekal utuh untuk selamanya.. aminnn... ^__^
#The End#

3 comments:

  1. Air mataku maw gugur2 tgk kwnku kawen.adoi.blm lg time majlisku sndri nnt.wuwu..tahniah skali lg sue ^_~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ^__^ majlismu konfom aku ko akan menangisss.... hihi.. thanks sooo much Lennyku!!

      Delete
  2. knapa aku terlepas entri ni.. adehh.. neves aku tgk gambar ni.. kah3.. over feeling... haha

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers