Monday 10 September 2012

60 hari.. Believe it or not?


Percaya atau tidak..
60 hari lagi...
ada apa dengan 60 hari ni..? hermm...

60 hari lagi...
akan tiba masanya...
waah...! masi tidak kusangka..!
setelah dihitung tolak tambah darab bahagi,
60 hari lagi aku akan melangkah ke alam perkahwinan....!
60 hari lagi aku akan bergelar seorg isteri...

persoalannya, bersediakah aku...?
ermmm.....
hanya Allah dan diriku sahaja yg tau jwpannya...
aku akan berusaha agar apa yang Allah tentukan utkku ini adalah yg terbaik..
tentu ada hikmah-Nya knpa Allah menentukn begini..
if ada suara2 ingin jatuhkn smgtmu,
"awal juga..", "blum matang lagi pun", "muda lagi baaa, jgn...", "ndak puas lagi enjoy"..
itu laa...ini laaa...n alls...
biarkan sahaja mereka Ya..biarkn suara2 itu berlalu seperti angin yg hanya lalu di telingamu..
jgn jatuhkan smgtmu Ya..
Allah yang telah menentukan takdirmu semacam ini..
bermaksud mereka nk lawan takdir Allah la erk?

Lain org, lain takdirnya...
ada awal...ada lambat...
Jodoh, ajal maut dan smuanya adalah ketentuan Tuhan..
bila2 saja..
jika Allah kata sekarang, sekarang la jugak jadinya..

aku bersyukur kepada-Mu ya Allah..
dengan adanya ujian ini..
menjadikan aku hamba yang lebih sabar dan terus bersabar berhadapan dgn mereka...

dalam satu situasi plak...
mengapa aku begini, mengapa mereka begitu?
aku ingin juga jadi sperti mereka..
iyaaa...
kdgkala, sesuatu perkara itu..
baik utk mereka, tapi xbaik utk kita..
dan yg xbaik utk kita itu..
Allah gantikan sesuatu yg lebih baik buatmu..
percayalah Ya..
apa yg kau perlu lakukan sekarang ialah..
meneruskn apa yg Allah telah rancgkn untkmu..
chayok!
semoga urusanku dipermudahkan..amin..




No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers