Saturday 29 September 2012

41 days.. HIV test...!

waaaaah...excitednya aku mau ceritakan mengenai ujian HIV yang telah aku lalui tadi... kah3
alkisah.. berlaku pada 28/9/2012..

pada mulanya mcm2 dlm bayanganku..
maybe cucuk jarum kat jari je kot..
then ambil darah yg kluar tu, bgtu seja laa ba kan (maybe)
so i still in good feeling la time tu..
no neves2... tapi ada la sesikit.. tipu juga klau xda lgsung..haha

dlm dkat mau jam 10 pagi mcm tu..
aku balik uma dari tmpat kerja tuk ambil borang permohonan kawin..
sebab risau kalau diperlukan juga.. En. Tunang pun balik2 ingatkn..
pesannya, bawa sejaaa..manatau perlu...
iyaa2.. dibawa ni syg..hehe

sesampainya di klinik...  dipendekkan cerita.. terus2 smpai klinik..haha
membagi la ni borang kawin ngan ic..
pihak klinik tu ckp borang dorg simpan..ari isnin baru dpt ambil sama2 ngan result test tu.. ok2.. he
3 org kami mengambil HIV test tu..
me, bakal akak ipar n tunangnya.. =)
eh? pasangan i mana plak? hihi..
dia buat hiv test d tawau sejaa...

so, aku dikategorikan org yg last kena pnggil antara kami bertiga..
dipendekkan cerita lagi,
ok, my turn.. masuk la ni bilik doktor dgn tawakalnyaa..
pastu, Doktor bagi taklimat jap psal test HIV ni.. (nasib doktor prmpn..he)
then, ok...get ready.. nmpknya dia pegi ambik talamnya dah..
disajikan la dengan jarum n senjata2 lain....hoho..
masih stay cool di situ..

cek tekanan darah itu ini..
pastu.......jeng3x
jarum mula menembusi kulit...
aku pun xnak lepaskan peluang...! melihat dengan telitinyaa... haha
lebih kurang mcm di bawah ni la situasinyaaaa...



so, aku tguk sejaaa...ndak juga takut sgt...
darah kena tarik msuk tiub jarumnya dah..still cool..
dah hampir sparuh tiub tu... aduh....di dalam hati meronta ronta..bila mau brenti ni..
nmpaknya mcm mau kena kasi pnuh juga ni tau..
salah la jangkaanku ni...
ingatkn dia ambil sikit sejaaaaaa.....oh my....
semakin byk darah kluar..smakin lain plak rasa kepalaku..
then, selesai jak..aku masi diam..pandanganku semakin gelap.. mcm cerita seram plak dah..haha
lepas tu doktor tu tgk aku mcm lain mcm sejaa..
dia tnya la..pening ka? aku ckp iyaaa...
cepat2 disuruhnya aku tundukkan kepala ke bawah..
time tu baru la..smakin lama...smakin ok..xlama sgt pun..
nasib aku xpitam weeeh...hahaha..pastu kena bagi minum air masak doktor bagi tu.. kamu ada? hik3 

doktor tanya, ada ambil sarapan tak?
jwpnku ada, tapi buat air sejaa...haha
betapa pentingnya brekfes... lagipun aku xda mkn lgsung tem tu slain minum nesvita segelas..haha
moral of the story, makan byk2 k... supaya badan bertenaga... haha..
darah tuk badan sendiri pun aku xckup kot..thats y laa... kah3x



2 comments:

  1. adoii, mcm seram tau.. mcamana mo kawin ni sue~ adehhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..aku rasa klau kau ok tu ma.. tguk badan juga tu tau..kih3

      Delete

Daisypath Anniversary tickers