Thursday 12 June 2014

Nota menanti kehamilan

Bermulanya episod aku menanti berita kehamilanku.. 
terdetik di hati tuk mula menukilkan kisah menanti berita hamil ni..
sebab semuanya ini akan menjadi sebuah kenangan yang terindah bagiku..he

masuk bulan ni, dah masuk 1 tahun 7 bulan aku mendirikan rumahtangga dengan jejakan idaman..
kami sentiasa berdoa dan menanti berita..
di mana kami akan bergelar 'parent' kepada anak-anak kami..
hek3.. setiap kali sebut 'anak kami'.. mesti senyuman akan terukir di bibir..hihi
membayangkan kehadiran si kecil yang suatu hari nanti akan menambahkan keceriaan rumahtangga ini..amin..

setiap bulan hanya menanti result.. samada period or hamil.. 
sehingga hari ini.. 
tapi kami berdua akan sentiasa sabar menanti..

yup, aku tahu wahai suamiku..
kita berdua sentiasa menanti saat itu..
tapi setiap kali kumelihat ketenangan wajahmu jika kukabarkan bendera jepunku naik..
aku turut menjadi kuat dengan ujian ini..
ditambah lagi dengan kata2mu yang menjadi penaik semangatku semula..hehe

dari situ, aku tahu..
kekuatanmu, turut menjadi kekuatanku..
terima kasih Ya Allah.. kerana menganugerahkan suami yang sangat memahami..
alhamdulillah..

bermulalah kisah..
apabila periodku lewat seminggu..
celaru jugak fikiran dibuatnya..
tak pernah2 plak period sampai lambat begini..

genap seminggu periodku lambat, hatiku kini gatal nak buat upt test..
 suamiku outstation.. dan aku sendiri di rumah..
awal paginya..lepas bangun seja dari tidur, aku buat upt test..
pertama kali buat benda ni, bedegup laju jugak jantung aku..
kalah2 plak menunggu result exam..
sampai sejuk tangan dibuatnya.. haha

before buat test ni...
aku set minda awal2.. samada berita baik or blum rezeki..
kononnya kalau berita baik, boleh la buat surprise hadiah bday suami nanti..
tapi kena bersedia jugak.. kalau sebaliknya aku kena redho..he

lepas tarik nafas panjang2.. aku pun buat test ni for the 1st time..
dan keputusannya, hanya satu line kelihatan...
tak jadi nak buat surprise buat suami..hihi

my first upt test
memang kecewa besar jugak dibuatnya..
tapi aku tak boleh down!
belum sampai masanya lagi..hehe

wish we Luck guys! 
mohon doanya..
semoga kami akan dikurniakan cahaya mata yang soleh/solehah..
aminn..






No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers