Saturday 8 October 2011

al-kisah 7 oktober..

berkenaan hari ini..
aku sgt streesss d rumah...
rasa nak kluar jak dari rumah utk beberapa jam ni..huhu..
tapi apakan daya...jalan seorg diri dari rumah??
berani ni kan.......klu dekat jak xpa laa...haha
lalu..secara kebetulan, cik MUSDALIPA pun sms sebagai intro..

"slm sue,ko d mna?"

so aku gtau la aku kat rumah..

then dia ckp dia otw nek keretapi p putatan..mau p maybank..
ada urusannya..so dia mau jumpa aku dengan tujuannya rindu dgnku (mungkin laaa..haha )
sbb sok dia xdpt bersama  menghadirkn diri d kk...

nah! tepat pada masanya..saat2 aku mau lari dari rumah tuk beberapa jam tu..
ngam la aku pergi jumpa mus..
lpas solat zohor jak trus gerak..
sanggup kuredah panas berjalan kaki hanya utk berjumpa dgnmu wahai MUSDALIPA..hahaha

dan di ditu la bermulanya kisah kami seperti yang dikisahkn oleh mus di SINI..
so xyah la aku susah2 lagi cerita pjg2 kan..haha..

sesi luahan dari hati ke hati berjln dgn lancar..hak3x..
dpt gak lepaskn rindu tu ngan ketawa bersama dgnnya...
serta take photo sana sini..haha..

bahan bukti pertama  =p (team red! haha)


pic yg dicilok dr blog mus..hehe

then, bbrapa jam kemudian......
bapanya telepon..
menjemputnya utk pulang.. =(

tinggallah daku sendirian..
meneruskan perjuangan meround itu PUTATAN..
walaupun aku ni sebenarnya org putatan juga..haha

utk pertama kalinya..
aku menjelajah dr kedai ke kedai seorg diri..
melepaskn tension yg terbuku d kepala hotak ni..
asal ada yg tertarik jer aku beli...
betul2 dah nk habiskn duit poket aku tem tu gak..
rasa diri ni xbetul juga kdg2..tapi tetap meneruskn aktivitiku itu...

sehinggalah ke kedai yg terakhir....
berat kakiku melangkah utk balik ke rumah..
namun kugagahi juga..
ku lihat jam d pgelangan tgnku..
hatiku berbisik..hermmmm....baru jam 4lbh..huhu..

klu ikutkn hati..nak menyinggah lagi jln seorg diri p teluk villa tgk itu pantai..
tenang gak fikiran..
tapi terdetik d hati, blum solat asar lagi laa...
kena balik juga ni...
dgn mengingati Allah hati akan menjadi lebih tenang =] 
selangkah demi selangkah.....
akhirnya smpai juga di rumah...

lalu ku tunaikn kewajipanku
dgn mengadu hanya kepada-NYA..
yang menjadi pendengar setia bagi setiap hamba-NYA..
terima kasih Ya Allah...

2 comments:

Daisypath Anniversary tickers